Yöneticilik ile liderlik arasındaki farkı her çalışan bilir. Ancak o pozisyonda olan kişi kendisinin yönetici mi lider mi olduğunu bir türlü ayırt edemez. Bunun kişisel nedenleri de olabilir, ancak biz bu kişisel nedenleri bir kenara bırakıp sizi işyerinizdeki durumunuzla yüzleştireceğiz. Hazır mısınız?

Soru 1: Çalışanlarla iyi iletişim sağlıyor musunuz?

Ekibine yönetici olmak isteyen kişinin, devam eden projeler, hedefler ve son tarihler hakkında bilgi sahibi olması gerekir. Lider olmak isteyen kişilerin ise bu kriterlerle ilgili ekibiyle sürekli iletişim halinde olması önemlidir. Geri bildirimleri teşvik eder ve kendini ekibinden uzak tutmaz. Motto:  “Erişilebilir yönetici liderdir.”

Soru 2: Olumlu çalışma ilişkileri kuruyor musunuz?

Sadece personelinizle değil, müşterilerinizle de ahenk içinde olumlu ilişkiler kurmanız önemlidir. Bu olumlu ilişkiler, profesyonel düzeyde değil, daha kişisel ilişkiler de olabilir. Meslektaşlarınız yeni neler biliyor? Bildiklerini nasıl uyguluyor? Hangi eğitimlere katılıyor? Özel olarak ilgilendikleri hobileri var mı? Onları daha yakından tanımak için bu bilgiler önemlidir. 

Soru 3: Geribildirimlerinize dikkat ediyor musunuz?

Sadece olumsuz geri bildirim vermeniz gerektiğinde ortaya çıkmayın. Olumlu geri bildirim de çok önemlidir. Güven oluşturursunuz ve gelecekte daha çok iş başarabileceğine dair pozitif bakış açısını artırırsınız. Proje için yapılan her başarılı işi övün ve personelinizi kattıkları çaba için içtenlikle tebrik edin. Motto: “İçtenlik liderlikte hayati olandır.”

Soru 4: Gerçek misiniz?

Ekibinizde kimse sizin insanüstü olmanızı beklemiyor. Siz de olmayın zaten. Robot olmayan bir yönetici liderdir. Yardıma ihtiyacınız varsa bunu söylemekten korkmayın. Kendinizin insan taraflarını göstererek çalışanlarınızın sizinle empati kurmasına yardımcı olursunuz. 

Soru 5: Kararlı mısınız?

İyi bir lider, kendi otoritesini gösterir ve ekip için önemli kararları verir. Bu kararları verirken de söylediklerinin sonuna kadar arkasında durur. Tabi ekibinin de.

Soru 6: Çatışmayı yönetebilir misiniz?

Mottoyu hemen söyleyelim: Kimi zaman kol kırılır, yen içinde kalır. Ekipte çıkan bir çatışmaya ilk müdahele liderden gelmelidir. Görmezden gelmek olumsuz bir atmosferin oluşmasına yol açar. Bu da personelin üretkenliği ve ekip içi iletişimi zedeler. 

Soru 7: İyi bir örnek misiniz?

Ekip, kendine bir ilham kaynağı arar. Bu ilham kaynağı da saygılarını kazanmış insanlardır. Onlardan profesyonelce çalışmalarını ve işlerine bağlı olmalarını beklemek en doğal hakkınız ancak bunun karşılıklı olduğunu unutmamak gerekir. İşinizi yaptığınızdan, kariyerinizi geliştirmeye devam ettiğinizden ve ekibinizi de bu konuda desteklediğinizden emin olun.