Eğer bir temizlik şirketi sahibi iseniz, personelinizin işi tamamlayıp tamamlamadığını nasıl anlıyorsunuz?

Tracer Task’ten Önce
İşte Can Bey’in temizlik şirketi! İçeride biraz turlayalım: Çalışanlar yavaş yavaş şirkete gelmeye başlamış. Ekip, az sonra gideceği yer hakkında bilgi alıyor. Burası profesyonel bir şirket. Depodaki temizlik malzemeleri çok kaliteli. Personel depodan malzemeleri alıp, şirket aracına yerleştiriyor. Bu temizlik için toplamda beş kişi yeterli. Ancak, son anda bir kişinin gelemeyeceği anlaşılıyor. Bu kişinin yerine acilen bir başkası çağrılıyor. Yeni personelin gelişi biraz zaman alıyor. Temizlik için söylenen zamanda orada olamıyorlar. Müşteri telefonla arayıp ne zaman geleceklerini soruyor. Can Bey, telefonda, teknik bir aksaklık yaşandığını söylüyor.

Az sonra yedek personel geliyor, çalışacakları yere gidiyorlar. İş bölümü yaparak işe başlıyorlar. Beş kişiden üçü, diğer ikisinden daha yavaş. İşini hızlı bitiren diğerlerine yardım ediyor. Daha erken vakitte işlerini tamamlayıp yemeğe gidiyorlar.

Aynı saatlerde Can Bey’in telefonu çalıyor. Arayan müşteri, temizlik için çok teşekkür ediyor. Ancak sanki bazı yerler biraz hızlı yapılmış gibi, diye eleştiriyor. Can Bey, hemen en güvendiği personelini arıyor. Adam, arkadaşları ile yemekte ve bir şeyler söyleyerek kimseyi rencide etmek istemiyor. Temizliği harika yaptıklarını, müşterinin huysuz olduğunu söylüyor. Can Bey, temizlik tam oldu mu olmadı mı bilemiyor. Bir şeye inanmak istiyor, neye inanacağı hakkında en ufak bir fikri yok.

Tracer Task’tan Sonra
Can Bey, bir önceki gün, temizlik yapılacak yere gidecek kişilere görev atamasını yapıyor. Herkesin işi belirlenmiş ve ne yapacakları tanımlanmış. Ertesi gün belirlenen saatte şirkette buluşuluyor. Temizlik yapılacak yer hakkında zaten bilgileri olduğu için hemen yola çıkıyorlar. Bu arada Tracer stok programı, depodan alınan temizlik malzemelerinin tamamını kaydediyor. Azalan malzemeleri rapor olarak Can Bey’e gönderiyor.

Herkesin görevi belli olduğundan, temizlik personeli, çalışacağı yere varır varmaz kendi sorumluluğu altındaki bölüme giderek “işe başladım” butonuna basıyor. Bu bilgi Can Bey’e anında iletiliyor. Can Bey, isterse müşterisini de bu sisteme ekleyerek bilgiyi onunla da paylaşıyor. Bu arada, hasta olan personel yok, çünkü Tracer Task, yapay zekası ve önceden biriktirdiği veriler sayesinde işe atanan personel sayısının az olduğunu öngörerek Can Bey’i bilgilendiriyor.

İşini tamamlayan personel, “işi bitirdim” butonuna basıyor ve tamamladığı işin raporunu, görselleriyle birlikte Can Bey’e Tracer üzerinden gönderiyor. Can Bey, yapılan temizliği görüyor. Aynı bilgiyi, müşteriye de gönderme avantajına sahip. Herkesin işi bittiğinde, personelin çalışma bölgesinden ayrıldığı bilgisi geliyor. Artık müşterisinin tertemiz bir mekanı var. Can Bey mutlu, müşteri memnun, temizlik şirketi ekstra bir açıklama yapmak zorunda değil.

Tracer hayatı nasıl kolaylaştırıyor? Aslında kolaylaştırmıyor, Tracer ile şirketinizde yeni bir çağ başlıyor.