Şirketinizde ne iş yaptığı belli olmayan çalışanınız var mı? Sorduklarında “joker gibidir”, “her işi yapar” dediğiniz çalışanlarınıza ne kadar sorumluluk yüklüyorsunuz? Tüm bu sorumlulukları, şirketin iş akış aşamalarına göre gerçekleştirebildiğini nasıl takip ediyorsunuz? “Hallettim ben onu” diye cevaplanan soruların gerçekten ve tam olarak “halledilmiş” olduğunu nasıl anlıyorsunuz? 

“Joker” çalışanlar tehlikeli değildir, çalışma şekilleri dramatiktir. Çok yorulurlar ama bitmek bilmeyen enerjileri yorgunluklarına izin vermez. Bu nedenle diğer çalışanlardan daha verimli gibi görünseler de aslında uzun vadede hem kendilerine hem de şirkete kalıcı bir faydaları dokunmaz. Üstelik diğer çalışanlar da kendi işlerini “joker”in üzerine yığmaya başlar. Böylelikle şirket içindeki denge kaybolur. Kaybolan denge, joker’in işlerini yetiştirmesine izin vermez, diğer çalışanlar da psikolojik bir hiyerarşi oluşturarak joker’e yüklenmeye devam eder. İş aksar. Oysa şirketlerde görev tanımlamaları ve görev dağılımları bellidir. İnsan kaynakları departmanı, çalışanların görev tanımlamalarını tam olarak belirlemekle ve çalışan adayına bildirmekle yükümlüdür. Bunu yazılı olarak vermelidir. Yazılı olarak verilen görev tanımlamalarının üzerine zamanla başka görevler de eklenebilir. Yazıya ek olarak bu tanımlamanın da yapılması gerekir. Tüm bu yazışma işlemleri insan kaynakları departmanına ekstra iş yükü demektir. Görev yönetimi bu ekstra işler arasında kaybolur gider. İş tanımlaması ve bunun bildirilmesi, görev yönetimi kavramının ufak bir parçasıdır. Görev yönetimi, işin atanmasının yanı sıra nasıl yürüdüğü, çalışanın performansı ve bu iş ile ilgili memnuniyeti, işin ne kadar verimlilik bıraktığı gibi birçok bileşenden oluşur. Tüm bunların da yöneticiye dönemsel ve anlık raporlamalar halinde iletilmesi gerekir. Bu süreç, manuel olarak işletildiğinde joker’e duyulan sempati artar. Ama kimse joker’in dramını fark etmez, joker orada kalmalı, o işi yapmalı ve herkesin hayatını kolaylaştırmalıdır. Böylelikle raporlamalar da dengesizleşir. 

Tracer Task İle Joker’in Hayatını Kolaylaştırın 

Görev dağılımı, tanımlanması, yeni görev atamaları ve raporlamaları ile tarafsız, objektif bir şekilde ilgilenen bir uygulama ile Joker’in hayatı da sizin hayatınız da kolaylaşır. Dilediğiniz zaman alacağınız raporları ile Tracer Task bu işi seve seve yapar. Araştırmalara göre görev yönetimi işlemlerinin raporlama dahil tüm noktalarında, ortalamanın altında bir başarı gösteren şirketlerin %75’i, tüm bu işleri manuel yaptığını ifade ediyor. Gelişme ve kar fırsatlarının dijital otomasyon bağlantılarındaki kopuklarda kaybolduğu günümüz global ticaretinde, işinizi şansa bırakmayın.