Aslında çalışıyor. O personel, tıpkı size her gün rapor veren diğer personel kadar çok çalışıyor. Ancak raporlama yapmaya fırsatı ya da enerjisi kalmıyor. Bu tip personel için “düzensiz çalışıyor” demek de olası. Öte yandan dağınık olan insanların kendilerine özgü bir çalışma prensipleri var. Sadece, kendine ait düzeninde akışını sağlamak gerekir. Yönetici olarak, kimi zaman bu prensipler içine “günün sonunda rapor yazmak” fikrini de eklemek yeterli olabilir. Pratik hayatta bu fikrin icraata geçeceğini ve bir çalışma haftasının sonunda e-mail kutunuzun raporlarla dolacağını düşünmek ise zengin bir hayal gücü gerektirir.

Şirket içinde, personellerin de birbirini sınıflandırması söz konusudur. “Çok çalışıyormuş gibi görünüyor, raporu da şişiriyor” diyenleri ve “Hiç çalışmıyor, çalışsa rapor yazardı” diyenleri aynı çatı altında eşit koşullarla çalıştırmak gerçekten zordur. Personeldeki fikir ayrılıkları, şirket içinde kutuplaşmayı getirir. Bu kutuplaşma, şirket içinde minimum iki grup oluşmasına neden olur. Her grup psikolojisinde olduğu gibi aynı grubun üyeleri birbirini kayıracak ve diğer grup ile bir rekabet içine girecektir. Bu noktada, düzenli olan grup her zaman avantajlıdır.

İşlerini sistematik olarak tamamlayan çalışanı her patron sever. Ancak araştırmalar gösteriyor ki her şirketin dağınık çalışan, yaratıcı bireylere fazlasıyla ihtiyacı vardır. Kafası kalabalık olan kişiler genellikle üretim ve fikir sıçramalarında her zaman daha aktiftir. Kalabalık bir şehir, seyrek bir kasabaya göre daha yenilikçidir.

Peki, ihtiyacınız olan personeli işe aldıktan sonra “dağınık çalışıp çalışmadığından” nasıl emin olacaksınız? Aslında doğru bir otomasyon sistemi ile bu zorluk için harcadığınız eforu projelerinize ve şirketinizin gelişimine aktarabilirsiniz. Tracer Task, personelin çalışma raporlaması konusunda doğru ekip arkadaşıdır. Yapılan her işin raporu, iş tamamlandıktan hemen sonra veri bankasına aktarılır ve istenen kriterler filtrelenerek veri bankasından dilediğiniz zaman kullanabileceğiniz hale getirilir. Böylelikle personeliniz, kendi yaratıcılığı ve üretkenliği kısıtlanmadan görüşmelerini yapabilir ve işlerini kendi düzenine göre tamamlayabilir. Tracer ile aşağıdaki noktalardan oluşan bir yol haritası ile şirket yolunda yürür, herkesin keyfi yerine gelir: 

  • Görev yönetimi 
  • Görev dağılımı (Tracer bu noktada yapay zeka davranışı göstererek, personelin verimlilik durumuna göre görev dağılımını gerçekleştirir.) 
  • İşin yapılma süreci (bilgiyi tercihinize göre şekillendirerek zaman, yapılış yöntemi ve görüntü olarak sunar) 
  • Görevin raporlanması (kriterleri siz seçin, raporu Tracer yazsın) • Görevin raporunun müşteriye iletilmesi  

Siz de Tracer Task’ı deneyin, şirketiniz için yeni başarılara imza atan, motive personelinizle daha hızlı yol alın.